هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی یک درمان زیبایی نسبتاً جدید برای سفت کردن پوست است که به عنوان جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت در نظر گرفته می شود. از امواج اولتراسوند برای تشویق تولید کلاژن و در نتیجه سفت‌تر شدن پوست استفاده می‌کند. هایفو بیشتر به دلیل استفاده از آن در درمان تومورها شناخته شده است. اولین استفاده گزارش شده از هایفوتراپی برای زیبایی شناسی در سال 2008 بود.

HIFU سپس توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2009 برای لیفت ابرو تایید شد. این دستگاه همچنین توسط FDA در سال 2014 برای بهبود خطوط و چین و چروک بالای سینه و خط گردن (دکلته) پاکسازی شد.

چندین آزمایش بالینی کوچک نشان داده اند که هایفوتراپی برای لیفت صورت و اصلاح چین و چروک ایمن و مؤثر است. افراد توانستند نتایج را در چند ماه پس از درمان مشاهده کنند، بدون اینکه با خطرات مربوط به جراحی مواجه شوند. این روش همچنین برای جوانسازی کلی صورت، لیفتینگ، سفت کردن و کانتورینگ بدن استفاده می شود.

تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا مشخص شود کدام کاندید برای چنین روش هایی بهترین است. تاکنون، هایفو یک درمان امیدوارکننده بوده است که می تواند جایگزین لیفت صورت شود، به خصوص در افراد جوان تر که نمی خواهند با خطرات و زمان بهبودی مرتبط با جراحی مواجه شوند.

هایفوتراپی صورت

هایفو از امواج اولتراسوند متمرکز برای هدف قرار دادن لایه های پوست که درست زیر سطح هستند استفاده می کند. امواج اولتراسوند باعث گرم شدن سریع بافت ها می شود. سلول های ناحیه مورد نظر زمانی که آسیب سلولی را تجربه می کنند به دمای مشخصی می رسند.

در حالی که این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، آسیب در واقع سلول ها را تحریک می کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند، پروتئینی که ساختار پوست را فراهم می کند. افزایش کلاژن باعث می شود پوست سفت تر و سفت تر با چین و چروک کمتر شود. هیچ آسیبی به لایه های بالایی پوست و مسائل مجاور وارد نمی شود زیرا امواج اولتراسوند با فرکانس بالا بر روی بافت های خاصی در زیر سطح پوست متمرکز می شوند.

موارد استفاده از هایفوتراپی:

هایفوتراپی ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی، این روش در افراد بالای 30 سال با شلی پوست خفیف تا متوسط ​​بهترین کار را دارد. هایفو برای افرادی که شرایط شدیدتر افتادگی پوست دارند به خوبی کار نمی کند. افرادی که پوست آسیب دیده از نور دارند یا پوست شل بالایی دارند ممکن است قبل از دیدن نتایج به چندین درمان نیاز داشته باشند. بیماران مسن‌تر با پیری گسترده‌تر، شلی شدید پوست یا گردن بسیار آویزان کاندیدای مناسبی نیستند و ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند. هایفوتراپی برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی باز در ناحیه مورد نظر، آکنه شدید یا کیستیک یا کاشت فلزی در ناحیه درمان توصیه نمی شود.

مزایای سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU)

طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، هایفو و سایر جایگزین های غیرجراحی برای لیفت صورت طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی را تجربه کرده اند. تعداد کل عمل های انجام شده بین سال های 2012 تا 2017 64.8 درصد افزایش یافته است.

هایفو مزایای زیبایی شناختی زیادی دارد، از جمله:

کاهش چین و چروک، سفت کردن پوست افتادگی گردن (که گاهی به آن گردن بوقلمون می گویند)، بلند کردن گونه ها، ابروها و پلک ها، تقویت خط فک، سفت شدن دکلته، صاف کردن پوست

انجام هایفو چه حسی دارد؟

ممکن است در طول عمل هایفو ناراحتی جزئی داشته باشید. برخی از مردم آن را به عنوان پالس های الکتریکی کوچک یا احساس خاردار خفیف توصیف می کنند.

 

 

نکات قبل از انجام هایفوتراپی برای صورت:

قبل از انجام روش هایفو نیازی به آمادگی خاصی نیست. تمام محصولات آرایشی و مراقبت از پوست باید قبل از درمان از ناحیه مورد نظر پاک شوند. در اینجا چیزی است که باید در قرار ملاقات خود انتظار داشته باشید:

یک پزشک یا تکنسین ناحیه مورد نظر را تمیز می کند، ممکن است قبل از شروع یک کرم بی حس کننده موضعی استفاده شود، پزشک یا تکنسین از ژل اولتراسوند استفاده می کند، دستگاه هایفو روی پوست قرار می گیرد، پزشک یا تکنسین دستگاه را با استفاده از نمایشگر اولتراسوند روی تنظیمات مناسب تنظیم می کند و سپس انرژی اولتراسوند در پالس های کوتاه به مدت تقریباً 30 تا 90 دقیقه به ناحیه مورد نظر ارسال می شود.

در صورت نیاز به درمان های اضافی، می توان درمان بعدی را برنامه ریزی کرد. در طول استفاده از سونوگرافی ممکن است گرما یا سوزن سوزن شدن احساس شود. اگر این روش باعث ناراحتی شود، داروی ضد درد توصیه می شود. فعالیت های روزانه ممکن است پس از اتمام پروسه از سر گرفته شود.

عوارض هایفوتراپی صورت

اگر توسط یک متخصص آموزش دیده و واجد شرایط انجام شود، هایفو بسیار ایمن در نظر گرفته می شود. بهترین بخش در مورد این درمان این است که شما می توانید بلافاصله پس از خروج از مطب ارائه دهنده، فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. قرمزی یا تورم خفیف ممکن است رخ دهد اما باید به سرعت فروکش کند. احساس سوزن سوزن شدن خفیف در ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند هفته ادامه داشته باشد. ممکن است بی حسی یا کبودی موقتی را تجربه کنید که معمولاً در عرض چند روز فروکش می کند. اولتراسوند متمرکز با شدت بالا (HIFU) از امواج اولتراسوند برای تحریک تولید کلاژن و الاستین به منظور ایجاد ظاهری جوان‌تر استفاده می‌کند.

هایفو به چه کسانی توصیه می شود؟

هایفوتراپی یک روش ایمن، مؤثر و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست صورت در نظر گرفته می شود. مزایای آن نسبت به لیفت صورت جراحی به سختی قابل انکار است. هیچ برشی، جای زخم و زمان استراحت یا بهبودی لازم نیست. هایفو همچنین هزینه کمتری نسبت به لیفت صورت دارد. اکثر مردم نتایج کامل را سه ماه پس از درمان نهایی خود مشاهده می کنند. اگر به دنبال درمانی سریع، بدون درد و غیرتهاجمی هستید، هایفو یک گزینه عالی در مقایسه با لیفت صورت جراحی است. البته، هایفو یک درمان معجزه آسا برای پیری نیست.

این روش برای بیمارانی که شلی پوست خفیف تا متوسط ​​دارند مناسب است، و ممکن است نیاز باشد که این روش در یک تا دو سال با شروع روند طبیعی پیری تکرار شود. اگر پیرتر هستید و دارای افتادگی و چین و چروک شدید پوست هستید، هایفو ممکن است نتواند چنین مشکلات پوستی را از بین ببرد.