تزریق ژل به لب یکی از روش های زیبایی و حجیم نمودن لب می باشد. در این مقاله می خواهیم در خصوص انواع مدل های تزریق ژل به لب مطالبی را بیان نماییم. حجیم نمودن و برجسته کردن لب که یکی از اعضای مهم صورت در حوزه زیبایی می باشد. با استفاده از روش های مختلفی مانند تزریق ژل یا فیلر و پروتز لب می تواند اتفاق بیفتد. تزریق ژل یکی از روش های غیرتهاجمی و امن در بین این روش های بوده و استقبال زیادی از این روش بعمل آمده است. با استفاده از این تکنیک می توان نازک بودن و نیز چین و چروک های ریز اطراف لب را به واسطه حجم دادن برطرف نمود. از آنجایی که این روش نیاز به جراحی ندارد و با تزریق معمولی در داخل لب می تواند انجام شود، بنابراین عوارض بسیار محدود و نادری نیز خواهد داشت.

تزریق ژل به لب چگونه انجام می شود؟

برای تزریق ژل به لب از سوزن و سرنگ‌های مخصوص استفاده می‌شود. باید این نکته را در نظر گرفت که برای تزریق نیاز به ظرافت و دقت زیادی باشد چرا که لب از مهم‌ترین اعضای صورت به حساب می‌آیند . کوچک ترین خطای متخصص می‌تواند عواقبی را به دنبال داشته و برای همیشه زیبایی لب‌ها را از بین ببرد. پزشک متخصص باید نقطه مناسب جهت تزریق را پیدا کرده و بتواند از آنجا و با استفاده از سوزن و سرنگ، ژل را به لب تزریق کند. این نکته نیز بسیار مهم است چرا که تزریق از محل مناسب می‌تواند نوع مدل لب را بعد از اتمام کار تعیین نماید. برای پیدا کردن محل مناسب جهت تزریق ژل به لب، پزشک متخصص باید با ساختمان و همچنین اجزای تشکیل دهنده صورت و خصوصا ساختمان لب آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند این عمل را به خوبی پیش ببرد.

تاثیر و عملکرد ژل بر روی لب

ژل نوعی اسید هیالورونیک است که یک ماده طبیعی بوده و در بدن انسان نیز یافت می شود. این ماده با جذب آب باعث می شود تا حجم آن ناحیه از بدن بیشتر شود. به همین دلیل است که در ساخت ژل از این ماده استفاده می شود. با افزایش سن، این ماده به تدریج کم شده و به همین دلیل توانایی اتصال با آب را به مرور از دست می دهد. به همین دلیل است که لب های انسان با گذشت سن کم حجم تر و نازک تر می شود. البته باید خاطر نشان کنیم که بسیاری از افراد به صورت ژنتیکی لب های نازکی دارند و این موضوع ربطی به سن آن ها ندارد. با تزریق ژل می توان این مشکل را برطرف نمود و زیبایی را به لب ها بازگرداند. هرچند امروزه استقبال از این روش در بین جوان ها خیلی بیشتر از سنین بالا می باشد.

فرم دهی و مدل های مختلف تزریق ژل به لب

در بین انواع مدل های تزریق ژل به لب، انتخاب بهترین مدل بستگی به سلیقه فرد دارد. ژل لب با توجه به عواملی مانند محل تزریق و نحوه تزریق می تواند مدل های متفاوتی روی لب افراد ایجاد نماید. ولی مهم ترین نکته در این میان این است که بهتر است دقت شود مدلی طبیعی تر که به صورت فرد بیاید و چهره را از حالت طبیعی خارج ننموده و فقط لب ها را برجسته تر و حجیم تر نماید انتخاب شود. این موضوع را بهتر است در اولین جلسه مشاوره با پزشک خود در میان بگذارید. می توانید توقع خود را از تزریق به پزشک توضیح داده و مشاوره های لازم را از او بگیرید. می توانید مدل های مختلف را مشاهده نموده و در مورد هر کدام با پزشک خود مشورت نموده و مدل مناسب را انتخاب نموده و تصمیم گیری نهایی را انجام دهید.

 انواع مدل های تزریق

معمولا افراد جوانتر که به دنبال حجیم نمودن لب و تزریق ژل هستند، طبیعی بودن این روش را کمتر از افراد مسن می پسندند. در این قسمت انواع مدل های تزریق ژل لب را توضیح می دهیم:

مدل لب عروسکی

هدف از تزریق ژل به لب مدل عروسکی یا باربی، فرم دهی صورت به شکل عروسک ها و کارتون های پرطرفدار دخترانه است. در این مدل ، لب پایینی نسبت به لب بالایی حجیم تر شده و قسمت V شکل هم مقداری تقویت می شود.

مدل عروسکی تا حدودی به پوشیده شدن لثه ها هنگام خندیدن (گامی اسمیل) هم کمک می کند. تزریق از نوع عروسکی یا همان باربی، حس جوانی و شیک بودن به ظاهر خانم ها می دهد.

مدل لب روسی

این مدل در میان خانم‌ها محبوبیت زیادی دارد زیرا حجم لب‌ها را به اندازه‌ای زیاد می‌کند که حالت طبیعی آن از بین نمی‌رود. اغلب متخصصان توصیه می‌کنند که این روش را برای خود انتخاب نمایید.

مدل روسی تزریق ژل ، از شکل لب اغلب خانم های روس، الهام گرفته شده است. در این مدل ، تزریق ژل بیشتر در ناحیه ی V شکل و کشیدگی و تیزی حاشیه ی لب ها انجام می گیرد. همچنین برای برجسته کردن و لیفت ناحیه لب در مدل روسی، تزریق مقادیر کمی از ژل اسید هیالورونیک در امتداد خط لب انجام می شود.

هدف از این نوع تزریق افزایش نقطه اوج لب ها برای بهبود ظرافت و زیبایی آنهاست. با این حال توجه داشته باشید که به دلیل بزرگ شدن و کشیدگی بیش از حد لب ها، این روش، برای افرادی با لب های بزرگ یا چشم های کوچک، پیشنهاد نمی شود.

مدل لب فانتزی

در این حالت حجم لب ها بسیار زیاد می شود و نمی‌توانند حالت طبیعی و عادی خود را حفظ کنند و به صورت فانتزی شکل می‌گیرند. اکثرا کسانی که این حالت را برای لب های خود انتخاب می‌کنند بقیه اعضای صورتشان مانند گونه و فک خود را نیز به حالت فانتزی در می‌آورند.

مدل لب گرد

مدل گرد برای از بین بردن چین و چروک ها و صاف کردن لب ها است. بهترین مدل تزریق برای هر فرد مدل گرد می باشد. در این مدل شکل لب گرد می شود و لب بالایی از لب پایینی حجیم تر می‌شود.

 

شما می توانید با مراجعه به ” کلینیک تخصصی پوست و مو و زیبایی سیزم” و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک به فرم لب دلخواه خود دست یابید.

جهت رزرو وقت و دریافت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

09053621680

021-22008517