جوان سازی پوست بدون عمل جراحی

با واقعیت روبرو شوید، سن واقعیتان را بپذیرد و پوست واقعی خود را قبول کنید.
به جای اینکه تمامی چیزهایی که از صورتتان دوست ندارید را زیر لایه ای از آرایش بپوشانید، با جوان سازی پوست آن ها را برطرف کنید.
اگر پای صحبت های کسانیکه با استفاده از این روش ها به پوست ایده آل خود رسیدند بنشینید، آرامش و خوشحالی که بالاخره به آن دست پیدا کرده اند، را عمیقا درک می کنید.
آنها یا از چین و چروک، خطوط اخم، پیشانی و لبخند صورتشان ناراضی بودند و یا جای زخم آکنه و جوش امانشان را بریده بود.

همیشه و هر ساعت زیر لایه ای از آرایش صورت خود را حتی از خانواده خود پنهان می کردند.
ولی حالا آرایش برایشان تنها یک انتخاب است و نه یک اجبار! آرامش و احساس راحتی که از پوست صورتشان دارند، با شنیدن صحبت هایشان به شما هم منتقل می شود.
هرکدام به دلیل مختلفی به پزشک مراجعه کرده اند و از روش های متفاوتی برای جوان سازی و درمان پوستشان استفاده شده است. اما احساسی مشترک در داستان های مختلفشان وجود دارد و آن آرامشی است که حالا با پوست واقعی شان بدون هرگونه روکشی دارند.
پیشنهاد ما در کلینیک_سی زم به شما، استفاده از روش های غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی برای جوان سازی پوست است.

با افزایش سن، یکی از واضح ترین تغییراتی که در ظاهر افراد ایجاد می شود، ظهور چین و چروک در پوست صورت به دلیل از بین رفتن چربی و خاصیت کشسانی پوست است. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی به راحتی می توان اثرات افزایش سن و پیری را تا حد زیادی کاهش داد.

عوامل تاثیر گذار در پیرپوستی چیست؟

برای استفاده از بهترین روش های جوانسازی پوست، قبل از هر چیز باید مشکل شناخته شود تا روش درمان درست تجویز شود. در میان عوامل متعددی که روند پیری پوست صورت را تسریع می کنند، عواملی مانند آفتاب، سیگار و به طور کلی آلودگی های محیط اطراف، بیشترین نقش را در سرعت بخشیدن روند پیری صورت دارند.مهمترین عوامل پیر شدن پوست عبارتند از:

  • اشعه ماورای بنفش
  • استرس و مشکلات عصبی
  • آب و هوای خشک و سرد
  • بیماری های عفونی درونی
  • عدم رطوبت کافی در پوست صورت
  • استفاده از شوینده های نامناسب با نوع پوست
  • استفاده از محصولات آرایشی نامناسب

از کجا بفهمیم که دچار پیرپوستی شده ایم؟

ظهور نشانه های افزایش سن در پوست صورت از هر فرد به فرد دیگر متفاوت است. به عبارت دیگر، برخی از افراد در سن 25 سالگی با نشانه های پیرپوستی مواجه می شوند، در حالی که برخی دیگر تا سن 30 سالگی با مشکل خاصی رو به رو نمی شوند. به همین دلیل بهتر است که شما با نشانه های پیری پوستی آشنایی داشته باشید تا بدانید که با عوارض آن مواجه هستید یا نه!

چین و چروک

به طور معمول بعد از 25 سالگی، اولین نشانه ای که از افزایش سن در پوست صورت ظاهر می شود، چین و چروکی است که در قسمت های مختلف، مانند لب، پیشانی، زیر چشم و … نمایان می شوند. به عبارت دیگر بعد از این سن شما با خندیدن، اخم کردن و حتی ابرو بالا انداختن شاهد چند خط در صورتتان خواهید بود.

افتادگی پوست

یکی از عوامل اصلی که باعث شکل گیری فرم صورت می شود، چربی موجود در پوست صورت است. با گذشت زمان میزان این چربی در پوست کاهش یافته و باعث ایجاد افتادگی در پوست صورت می شود.

از بین رفت حالت کشسانی پوست

پوست صورت از دو ماده اصلی به نام کلاژن و هیالورونیک اسید تشکیل شده است. ترکیب این دو ماده باعث ایجاد حالت کشسانی در پوست صورت می شود. اما به مرور زمان میزان تولید این دو ماده کاهش چشمگیری یافته و پوست حالت کشسانی خود را از دست می دهد. همین مسئله باعث می شود که چین و چروک ها حالت عمیق تری پیدا کرده و رفع اثر آنها مشکل تر شود.

بروز انواع مشکلات پوستی

زمانی که پوست از حالت سالم خود فاصله بگیرد، در مقابل عوامل بیرونی آسیب پذیری بیشتری پیدا می کند. به همین دلیل با قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی هوا و … اختلالات رنگدانه ای مانند لکه های پوستی در پوست ظاهر می شوند.

به خاطر داشته باشید که هیچ از یک از نشانه های پیرپوستی به یک باره نمایان نشده و برای هر کدام چندین سال بسته به ژنتیک شما زمان می برد، تا به طور کامل ظاهر شوند. بنابراین هرچه که هر یک از این موارد در سن پایین تری شناخته شوند، متدهای درمانی برای جوانسازی پوست صورت جهت جلوگیری از پیشرفت و کاهش اثر پیری تاثیر بهتری خواهند داشت.

پیری پوست کدام یک از لایه های پوستی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

لایه بیرونی (اپی درم)

لایه بیرونی پوست تشکیل شده از چند لایه سلول و چربی است که با افزایش سن خیلی سریع چربی ذخیره شده در خود را از دست داده و نسبت به عوامل بیرونی که در بخش قبل اشاره کردیم، حساس تر می شود. در نتیجه به دلیل ایمنی از دست رفته ، مشکلاتی مانند لکه، انواع خال و … در پوست صورت ظاهر می شوند.

لایه میانی (درم)

لایه میانی همان لایه ای است که از کلاژن و اسید هیالورونیک تشکیل شده است که با شروع پیری، تولید این مواد کاهش پیدا کرده و پوست حالت خشک و خنثی پیدا می کند. در صورتی که اثر افزایش سن به این لایه از پوست برسد، به دلیل کمبود آب در پوست، مویرگ های خونی کوچک پوست نیز حالت شکننده ای پیدا می کنند.

لایه زیرپوستی (هیپو درم)

بخش عمده ای از بافت و چربی پوست در لایه سوم قرار دارد. زمانی که اثرات پیری پوست وارد این لایه شود، ظهور چین و چروک های عمیق مسئله ای دور از انتظار نیست. چرا که آسیب شدیدی به پوست وارد شده که درمان و جبران آن کار ساده ای نیست!

جوانسازی پوست صورت با لیزر فرکشنال CO2

در میان روش های مختلفی که برای بازسازی آسیب وارد شده به پوست صورت وجود دارد، استفاده از روش هایی که لیزر در آنها دخیل است، بهترین تاثیر را در زمینه کاهش تاثیر پیری و افزایش سن دارند. لیزر فرکشنال CO2 به عنوان یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست صورت در نظر گرفته می شود چرا که به خوبی می تواند روند تولید کلاژن را چه در لایه های بیرونی و چه درونی تسریع کند. البته بسیاری از افراد به دلیل مراقبت و دوران ریکاوری بعد از انجام این کار، تصور می کنند شرایط سختی پیش رو داشته و سراغش نمی روند! چرا که در برخی موارد محلی که لیزر روی آن انجام شده است توسط پزشک پانسمان می شود. بعد از باز شدن پانسمان نیز باید با استفاده از کرم های مخصوص محل را چرب نگهداشت تا از ایجاد زخم و لکه جلوگیری شود. بنابراین با استفاده از این شیوه بازسازی پوست می توانید نتایج درمانی زیر را انتظار داشته باشید:

  • یکنواخت کردن لایه سطحی پوست
  • روشن کردن پوست
  • کم شدن لکه و کک و مک
  • بسته شدن منافذ پوست صورت
  • افزایش تولید کلاژن
  • بازسازی پوست و محکم شدن آن
  • برگشتن حالت کشسانی پوست صورت
  • به تاخیر انداختن روند پیری

از لیزر فرکشنال CO2 در چه موارد درمانی می توان استفاده کرد؟

  • رفع چین و چروک عمقی در هر بخشی از بدن مانند پوست گردن
  • افزایش حجم قسمت های مختلف بدن مانند واژن
  • از بین بردن لکه های پوستی مانند لکه های بازو
  • از بین بردن جای جوش

مزایای انجام لیزر

  • نداشتن خطر عفونت
  • از بین بردن افتادگی پوست
  • از بین بردن هر نوع ضایعه پوستی
  • بهبود کیفت پوست در طولانی مدت
  • حل مشکل پوست به صورت ریشه ای

بازسازی پوست صورت با استفاده از میکرونیدلینگ

در این شیوه درمان، هدف بهبود مشکلات لایه دومی پوست است. به عبارت دیگر در جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ هدف افزایش تولید کلاژن در لایه دومی پوست است. به همین دلیل با استفاده از یک دستگاه خاص که از سوزن های کوچک تشکیل شده است، برای تحریک پوست جهت تولید کلاژن استفاده می شود.

 

 

تزریق ژل یا پر کننده ها برای جوانسازی پوست صورت

تزریق ژل یا پر کننده یکی از روش های ساده و تقریبا ارزان قیمت است که در ایران به عنوان یکی بهترین روش های جوانسازی پوست صورت شناخته می شود. در ساختار ژلی که برای تزریق به پوست استفاده می شود، از موادی مانند کلاژن، اسید هیالورونیک و مواد دیگری مانند پلی متیل متاکریلات استفاده می شود.

از تزریق ژل یا پر کننده ها در چه مواردی می توان استفاده کرد؟

  • از بین بردن خطوط صورت در قسمت های مختلف مانند بین ابروها، پیشانی، لب، دور چشم و …
  • افزایش حجم لب و گونه
  • از بین بردن جای جوش و آکنه
  • از بین بردن جای زخم و سوختگی
  • ایجاد زاویه فک

جوانسازی پوست صورت با تزریق بوتاکس

بر خلاف سایر روش های گفته شده در این روش هدف بازسازی و افزایش تولید کلاژن نیست. در این روش با استفاده از تزریق ماده ای که به عنوان سم شناخته می شود، بخشی از عصب های پوست صورت به طور موقتی فلج شده و میزان چین و چروک های صورت کاهش می یابد. شاید یکی از مواردی که باعث شده است این شیوه درمان به عنوان یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست صورت در نظر گرفته شود، عدم نیاز به سپری کردن دوره ریکاوری بعد از انجامش است.

از تزریق بوتاکس در چه مواردی می توان استفاده کرد؟

  • اصلاح خطوط گردن
  • کاهش اثر چین و چروک پوست صورت
  • درمان عرق کردن بیش از حد

بهترین روش های سنتی جهت جوانسازی پوست صورت

فراموش نکنید که پیشگیری بهتر است درمان است. بنابراین اگر نمی خواهید زود تر از موعد به بهترین روش های جوانسازی پوست صورت که معرفی شد نیاز پیدا کنید، می توانید از روش های زیر در طول زمان و همیشه جهت حفظ سلامت پوست استفاده کنید:

شستشوی هر روز صورت

در بهترین حالت شما باید روزانه دو بار صورت خود را با مواد شوینده مناسب با نوع پوستتان، صورتتان را بشویید. و آلودگی های محیطی را از سطح آن پاک کنید. البته به خاطر داشته باشید که اگر ماده شوینده درست انتخاب نشده باشد و یا بیش از اندازه این کار تکرار شود، چربی پوست شما از بین رفته و مشکلاتتان دو چندان می شود.

استفاده از تونر برای تنظیم PHپوست

حتی اگر از بهترین ماده شوینده هم استفاده کنید، بعد از هر بار شستشو PHپوست شما تغییر می کند. در نتیجه بهتر است که با استفاده از یک تونر مناسب، میزان PHپوست را تنظیم کرده تا از ایجاد چربی بیش از اندازه و خشکی بیش از حد جلوگیری کنید.

استفاده از مرطوب کننده پوست

یکی از مواردی که باعث ایجاد چین و چروک در پوست صورت می شود، عدم وجود آب کافی در لایه های مختلف پوست است. پس سعی کنید با استفاده از یک مرطوب کننده و آبرسان، رطوبت لازم را در اختیار پوستتان قرار دهید.

عدم استفاده از سیگار

دود سیگار یکی از مواردی است که سرشار از رادیکال آزاد بوده که باعث از بین رفتن آنزیم های موجود در پوست می شود. پس اگر می خواهید خواص ایمنی پوستتان حفظ شود، بهتر است که دست از سیگار کشیدن بردارید.

مصرف آب به اندازه کافی

علاوه بر آبرسان باید و حتما روزانه حداقل 8 لیوان آب مصرف کنید تا حجم آب مورد نیاز را در اختیار پوستتان قرار دهید.

استفاده از ماسک های طبیعی

در طبیعت مواد مختلفی وجود دارند که از آنها می توانید به عنوان آنتی اکسیدان و از بین بردن مواد آلوده پوستی استفاده کنید. به عنوان مثال عسل و چایی سبز! هر دو به دلیل آنکه سرشار از ویتامین های مختلف و آنتی اکسیدان هستند، می توانند میکروب های سطحی پوست را از بین برده و در نتیجه لکه های پوستی را از بین ببرند.

ماساژ صورت

بعد از اینکه تمام مراحل پاکسازی پوست صورتتان را به اتمام رساندید، می توانید با استفاده از یک روغن، مانند روغن جوجابا و یا هسته زرد آلو، پوست صورتتان را حداقل به مدت 2 دقیقه ماساژ دهید. البته استفاده از روغن برای افرادی که پوست چربی دارند توصیه نمی شود چرا که باعث ایجاد جوش در پوستشان می شود.

روش های جوانسازی_پوست در کلینیک پوست و زیبایی سیزم :

  • تزریق بوتاکس و مکانیسم جوانسازی
  • تزریق ژل (فیلر)
  • میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ و رفع پیری
  • لیفت و سفت سازی پوست با استفاده از نخ های کلاژن ساز
  • درمان افتادگی پلک و جوان سازی چشم با استفاده از پلاسماجت
  • هایفوتراپی
  • لیزر فرکشنال CO2