پزشک شما ممکن است بتواند عفونت HPV را با نگاه کردن به زگیل‌های شما تشخیص دهد اما اگر زگیل تناسلی قابل مشاهده نیست، به یکی یا چند مورد از آزمایش‌های زیر نیاز دارید:

  • تشخیص زگیل تناسلی آزمایش محلول سرکه (اسید استیک):

محلول سرکه ای که روی نواحی تناسلی آلوده به HPV اعمال می شود، آنها را سفید می کند. این ممکن است به شناسایی ضایعات مسطح که به سختی قابل مشاهده هستند کمک کند.

  • تشخیص HPV با تست پاپ اسمیر:

پزشک نمونه ای از سلول ها را از دهانه رحم یا واژن شما جمع آوری می کند تا برای تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی بفرستد. تست پاپ می تواند ناهنجاری هایی را که می تواند منجر به سرطان شود را نشان دهد.

  • آزمایش DNA:

این آزمایش که بر روی سلول‌های دهانه رحم انجام می‌شود، می‌تواند DNA انواع پرخطر HPV را که با سرطان‌های تناسلی مرتبط هستند، شناسایی کند. علاوه بر تست پاپ برای خانم های 30 سال و بالاتر توصیه می شود.

زگیل ها اغلب بدون درمان از بین می روند، به ویژه در کودکان. با این حال، هیچ درمان قطعی برای ویروس وجود ندارد، بنابراین آنها می توانند دوباره در همان مکان یا مکان های دیگر ظاهر شوند.

چه داروهایی برای HPV وجود دارد؟

داروها برای از بین بردن زگیل معمولاً مستقیماً روی ضایعه اعمال می شوند و کاربردهای زیادی دارند. به عنوان مثال داروهایی که برای زگیل تناسلی ممکن است تجویز شود عبارتند از:

اسید سالیسیلیک(Salicylic acid):

درمان‌های بدون نسخه که حاوی اسید سالیسیلیک هستند، با برداشتن لایه‌های زگیل به صورت تدریجی عمل می‌کنند. برای استفاده در زگیل های معمولی، اسید سالیسیلیک می تواند باعث تحریک پوست شود و برای استفاده روی صورت شما نیست.

ایمیکیمود(Imiquimod):

این کرم تجویزی ممکن است توانایی سیستم ایمنی شما را برای مبارزه با HPV افزایش دهد. عوارض جانبی رایج شامل قرمزی و تورم در محل استفاده است.

پودوفیلوکس(Podofilox):

نسخه موضعی دیگر، پودوفیلوکس با تخریب بافت زگیل تناسلی عمل می کند. پودوفیلوکس ممکن است باعث سوزش و خارش در محل استفاده شود.

تری کلرواستیک اسید(Trichloroacetic acid):

این درمان شیمیایی زگیل های کف دست، کف پا و اندام تناسلی را می سوزاند. ممکن است باعث تحریک موضعی شود.

 

جراحی و روش های دیگر

اگر داروها مؤثر نبودند، پزشک ممکن است حذف زگیل را با یکی از روش‌های زیر توصیه کند:

  • انجماد با نیتروژن مایع (کرایوتراپی)
  • سوختن با جریان الکتریکی (کوتر الکتریکی)
  • عمل جراحی برای برداشتن
  • جراحی لیزر

 

آزمایشات بالینی

مطالعات کلینیک مایو را بررسی کنید که درمان‌ها، مداخلات و آزمایش‌های جدید را به عنوان ابزاری برای پیشگیری، تشخیص، درمان یا مدیریت این بیماری آزمایش می‌کند.

اگر تست HPV یا پاپ تست غیرطبیعی داشته باشید، متخصص زنان و زایمان شما روشی به نام کولپوسکوپی را انجام می دهد. با استفاده از ابزاری که نمای بزرگ‌نمایی شده از دهانه رحم را ارائه می‌کند (کولپوسکوپ)، پزشک به دقت دهانه رحم را بررسی می‌کند و از هر ناحیه که غیرطبیعی به نظر می‌رسد نمونه‌برداری می‌کند (بیوپسی).

هر گونه ضایعات پیش سرطانی باید برداشته شود. گزینه‌ها عبارتند از انجماد (جراحی سرمایی)، لیزر، برداشتن جراحی، روش برداشتن الکتروسرجری حلقه (LEEP) و چاقوی سرد. LEEP از یک سیم حلقه نازک شارژ شده با جریان الکتریکی برای برداشتن یک لایه نازک از بخشی از دهانه رحم استفاده می‌کند و کونیزاسیون با چاقوی سرد یک روش جراحی است که یک قطعه مخروطی شکل از دهانه رحم را برمی‌دارد.

مطالعات کلینیک مایو را بررسی کنید که درمان‌ها، مداخلات و آزمایش‌های جدید را به عنوان ابزاری برای پیشگیری، تشخیص، درمان یا مدیریت این بیماری آزمایش می‌کند.

احتمالاً با مراجعه به ارائه دهنده، مراقبت های اولیه خود را شروع خواهید کرد. بسته به اینکه زگیل شما در کجا قرار دارد، ممکن است به دکتر متخصص در اختلالات پوست (متخصص پوست) یا اندام های تناسلی (متخصص زنان یا اورولوژیست) ارجاع داده شوید.

 

آنچه شما می توانید انجام دهید

 

قبل از قرار ملاقات، فهرستی از موارد زیر تهیه کنید:

  • علائم شما، از جمله علائمی که به نظر می رسد بی ارتباط با دلیل قرار ملاقات شما باشد
  • اطلاعات شخصی کلیدی، از جمله استرس های عمده، تغییرات اخیر زندگی و سابقه جنسی شما
  • تمام داروها، ویتامین ها یا سایر مکمل هایی که مصرف می کنید، از جمله دوزهای مصرفی

 

برای عفونت HPV، سوالاتی که باید از پزشک خود بپرسید عبارتند از:

محتمل ترین علت علائم من چیست؟

آیا دلایل احتمالی دیگری وجود دارد؟

آیا نیاز به انجام آزمایشات دارم؟

چگونه می توانم از عفونت HPV در آینده جلوگیری کنم؟

چه وب سایت هایی را پیشنهاد می کنید؟

 

پزشک شما احتمالاً از شما سؤالاتی می پرسد، مانند:

علائم شما از چه زمانی شروع شد؟

آیا در یک رابطه جنسی تک همسری هستید؟ شریک زندگی شماست؟

ضایعات  راکجا پیدا کرده اید؟

آیا ضایعات دردناک هستند یا خارش دارند؟

به نظر می رسد چیزی علائم شما را بهبود می بخشد؟

به نظر می رسد چه چیزی علائم شما را بدتر می کند؟