فیشیال چیست ؟

فیشیال یکی از بهترین و البته ساده ترین درمانهایی است که با انجام آن میتوانید یک هفته پر از استرس را پشت سر گذاشته تا اثری از آن در چهره خود باقی نگذارید. بنابراین اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که برای مراقبت از سلامت پوست خود، به استفاده از یک مرطوب کننده اکتفا کرده اید؛ بهتر است یک بار فیشیال را تجربه کنید تا شاهد تاثیر مثبت آن در سلامت پوست خود باشید . فیشیال پوست یکی از انواع روش‌های مراقبت از پوست و جوانسازی است که باعث احساس آرامش در پوست شما می‌شود. فیشیال صورت در چند مرحله مختلف از جمله پاکسازی، بخاردهی ،لایه‌برداری ، ماساژ پوست، و ماسک مخصوص پوست انجام می‌شود.

شما با انجام فیشیال صورت به‌راحتی می‌توانید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید و تمام مشکلات پوستی خود از جمله آکنه، پیری یا افتادگی پوست را نیز رفع کنید و از پوستی بی‌نقص برخوردار شوید. فیشیال سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و جریان خون را در صورت بهبود می‌بخشد. در نتیجه، موجب جوانی و روشن‌شدن پوست شما می‌شود.

مزایای درمانی آن

  • با یک جلسه به چند هدف درمانی و مراقبتی پوست خواهید رسید.
  • پاکسازی پوست از آلودگی‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد
  • ماساژ صورت موجب ایجاد حس آرامش و رها شدن از استرس می‌شود.
  • جوانسازی، کاهش چین‌وچروک‌ها، شادابی و درخشان شدن پوست
  • برطرف کردن آسیب‌های پوستی و بهبود گردش خون
  • رفع جوش‌های سرسیاه، سرسفید و منافذ باز
  • لیفت و سفت شدن پوست
  • درمان گودی، سیاهی و پف زیر چشم
  • صاف و یکدست شدن رنگ پوست
  • فیشیال صورت برای کمک به سم‌زدایی پوست

مراحل فیشیال

اما قبل از اینکه به معرفی مراحل فیشیال بپردازیم باید بگوییم متخصص زیبایی پوست صورت شما را بررسی کرده و نوع آن را مانند چرب، خشک، مختلط، حساس و یا طبیعی بودن آن را مشخص کرده و بر اساس آن مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار خواهد داد. با شناخت پوست صورتتان متخصص متوجه خواهد شد مناسب ترین مواد برای انجام فیشال صورت چه موادی می باشد.

فیشیال تخصصی و فیشیال پوست تحت نظر متخصص زیبایی انجام می‌شود. این کار ۵ مرحله اصلی دارد که در این بخش توضیحشان می‌دهیم. با مطالعه این بخش، مراحل آموزش فیشیال صورت را از بر خواهید شد. این مراحل عبارت‌اند از:

پاکسازی:

دکتر پوست و یا متخصص پوست در ابتدای کار یک پاک کننده را به صورت و گردن میزند و ماساژ می دهد تا اثری از آرایش و پماد وجود نداشته باشد. با استفاده از آب گرم و اسفنج صورت ، پارچه یا پنبه ، نیز می توان این مواد را از روی صورت نیز پاک کرد.

همچنین در این مرحله مشکلات پوستی هر فرد مانند جوش‌های زیر پوستی، کومدون‌های سیاه، آفتاب سوختگی یا چروک‌های پیری هم برای نحوه‌ انجام مراحل بعد بررسی می‌شود. و تعیین کنند که چه نوع از ماسک های سفارشی بعدا می خواهد استفاده کند تا کیفیت و کارایی بهتری را برای صورت به ارمغان بیاورد.

بخاردهی:

در بیشتر درمان‌های فیشیال تخصصی، از دستگاهی استفاده می شود که بخار آب گرمى را مستقیم به صورت شما هدایت می کند. با این کار پوست صورت آرام مى شود و جوش هاى سر سیاه و سر سفید نیز نرم مى شوند، در نتیجه تخلیه آنها راحت تر خواهد شد. در بخار دهی منافذ پوست باز شده و برای انجام مراحل بعدی فیشیال آماده می‌شود اگر پوست خیلى حساسی داشته باشید، ممکن است متخصص پوست از بخور استفاده نکند. بخاردهی همزمان ریلکسیشن خوبی برای فرد و پوست صورتش به ارمغان می‌آورد.

لایه برداری:

در این مرحله از روش های مکانیکی یا مواد شیمیایی استفاده می شود تا لایه نازکی از سطح پوست که از سلول های مرده تشکیل شده است از پوست جدا شود که معمول در حین بخار اتفاق می افتد. آنچه در این مرحله از روی پوست برداشته می‌شود، سلول‌های شاخی سطح صورت هستند که حذفشان ظاهر پوست را مخملی و لطیف می‌کند.

استخراج:

در این مرحله پاکسازی پوست عمقی‌تر انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب که کومدون‌های سیاه و جوش‌های زیر پوستی که کاملاً آماده شده‌اند تخلیه شده و هرگونه آلودگی نفوذ کرده به لایه‌های زیرین پوست خارج می‌شود. پزشک و یا متخصص پوست اقدام به خارج نمودن جوش و یا آکنه ها با یک ابزار فلزی مخصوص می کند.

ماساژ صورت:

حالا پوست پاکسازی‌ شده باید مجدد ریلکس و آرام شود. ماساژ با کرم‌ها و روغن‌ها مخصوص این کار صورت می‌گیرد و به روشی انجام می‌شود که خون‌رسانی را در صورت فزایش دهد. همچنین شیوه‌ این ماساژ در جهت کاهش چین و چروک‌های ناشی از افزایش سن است.

ماسک صورت:

انتخاب و استفاده از ماسک در این مرحله با توجه به پوست هر فرد و مشکلات احتمالی آن انجام می‌شود.

 

مراقبت های قبل از درمان

1. به مرکزی معتبر مراجعه کنید؛

2. در صورت وجود هر نوع آلرژی با متخصص پوست مشورت کنید؛

3. در صورت مصرف داروی خاص حتما متخصص را در جریان بگذارید؛

4. در صورتی که باردار هستید موضوع را با متخصص در میان بگذارید؛

مراقبت های بعد از درمان

بعد از انجام فیشیال صورت مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید تا نتیجه های مثبت فیشیال را روی پوست خود ببنید. هر یک از این مراقبت ها برای پوست های متفاوت، مختلف می باشد. همچنین این مراقبت ها به دلیل تحولاتی که در حین فیشال روی پوست انجام شده مهم بوده تا به پوست فرصت جبران مجدد داده شود. در ادامه به مراقبت های مهم بعد از فیشیال پوست خواهیم پرداخت:

1. بعد از فیشیال اصلا پوستتان را دستکاری نکنید و جوش های صورتتان را نکنید زیرا صورتتان زخم خواهد شد.

2. بعد از انجام فیشیال صورت به هیچ عنوان آرایش نکنید و از محصولات مراقبت پوستی استفاده نکنید و اجازه دهید پوستتان مدتی  استراحت کند.

3. ورزش کردن و عرق کردن ممنون! بعد از فشیال به هیچ عنوان در مکانی قرار نگیرید که دمای بدنتان بالا رود و صورتتان عرق کند. عرق باعث ایجاد آلودگی روی پوست می‌شود. و چون هنوز منافذ پوست باز هستند، به راحتی این آلودگی ها به پوست نفوذ کرده و در اعماق پوست جای می‌گیرند.

4. تا سه روز از لایه بردار استفاده نکنید زیرا لایه برداری بیش از حد پوست باعث آسیب رسیدن به پوست خواهد شد.

5. تا چند روز بعد از فشیال صورت نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. زیرا پوست در این دوران آسیب پذیرتر است. پس توصیه می‌کنیم همواره از ضدآفتاب استفاده کنید.

6. تا یک هفته بعد از فیشیال نباید صورتتان را وکس و اپیلاسیون با شمع و لیزر کنید. چون باعث پوسته پوسته شدن و تحریک و التهاب صورت می‌شود.

7. هنگام شست و شو دقت کنید و این کار را با ملایمت انجام دهید زیرا پوست شما به شدت حساس شده است.

8. پس از فیشیال صورت، پوست خود را ماساژ ندهید.

 

عوارض فیشال صورت

باید توجه داشته باشید که فیشیال یکی از روش‌های غیرتهاجمی و بی‌درد است که تاکنون هیچ عوارضی از آن گزارش نشده است. با آسودگی خیال می‌توانید این‌ کار را انجام دهید و از فواید بی‌شمار آن برخوردار شوید.

جهت رزرو وقت و دریافت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

021-22008517

09053621680