ریزش مو اتفاقی عادی است ولی برای اکثر زنان و مردان می‌تواند تبدیل به یک نگرانی جدی شود. زمانی که هنگام شانه کردن، تارهای مو را بیش از قبل روی برس مشاهده کردید، یا متوجه ریزش مو بدون هیچ فشار خاصی به موهایتان شدید بخصوص وقتی متوجه خالی شدن سر شدید باید به فکر درمان باشید. بهترین زمان درمان ریزش مو زمانی است که متوجه ریزش آن شدید، هرچه مدت زمان بیشتری از آن بگذرد درمان آن به مراتب سخت‌تر خواهد شد. شما از شروع ریزش موها تا یکسال زمان دارید تا برای درمان آنها اقدام کنید. دلیل اینکه باید هر چه زودتر برای درمان اقدام کنیم  را میتوانید در مقاله چرا باید هر چه سریعتر برای درمان ریزش مو اقدام کنیم مطالعه کنید.

ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. پزشک دلایل ریزش را پیدا کرده و بهترین درمان را تجویز خواهد کرد. مزوتراپی یک درمان عالی برای ریزش مو است. دلیل ریزش موی شما هرچیزی که باشد به کمک مزوتراپی به عنوان یک درمان مکمل می‌توانید از ریزش بیشتر موها جلوگیری کرده و موهایتان را تقویت کنید تا دوباره مثل قبل زیبا و پرپشت شود. در این مقاله درباره مزوتراپی و نقش آن روی ریزش مو صحبت می‌کنیم ،با ما همراه باشید.

تاریخچه مزوتراپی مو

اولین مزو مو به قرن ۱۲ میلادی برمی گردد. در این قرن یک پزشک فرانسوی به نام آمبروز پاره که پزشک دربار یکی از پادشاهان فرانسه بود، کشف کرد که می توان با سوزن زدن و تزریق عصاره های گیاهی به پوست سر، مشکلات ریزش مو و توقف رویش مجدد مو را برطرف کرد.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی مو در واقع درمان تزریقی است که کمترین تهاجم را برای پوست خواهد داشت. در این روش، از محلولی شامل ویتامین‌ها، هورمون‌ها، مواد مغذی و … برای درمان عارضه مربوطه استفاده می‌شود. سلول‌های بنیادی دارای سه لایه به نام‌های اکتودرم، مزودرم و اندودرم هستند. سلول‌های بنیادی اکتودرمی، تشکیل‌دهنده لایه بیرونی پوست (اپیدرم) هستند و سلول‌های مزودرمی، لایه میانی پوست یا درم را می‌سازند. بنابراین همانگونه که از نام مزوتراپی مشخص است، در این روش محلول به لایه میانی پوست تزریق می‌گردد. در لایه میانی پوست، رشته‌های کلاژن، الاستین و هیالورونیک اسید وجود دارند که باعث شادابی، استحکام و کشسانی پوست خواهند شد.

همچنین فولیکول مو در لایه میانی پوست قرار گرفته است. لذا وقتی تزریق در لایه درم پوست صورت گیرد، محلول تقویتی مستقیما به پیاز مو خواهد رسید. لازم است بدانید که برخی مواد و داروها نمی‌توانند از اپیدرم عبور نموده و به فولیکول برسند. به همین دلیل تزریق کمک می‌کند این مانع برداشته شود.

روش درمان ریزش مو با مزوتراپی چگونه است؟

برای اجرای مزوتراپی مو ، پوست باید تمیز و خشک باشد. علیرغم اینکه درد قابل توجهی ندارد ، گاهی اوقات از بی حسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه درمان قبل از شروع تزریق ، استفاده می شود. تزریق مواد مزوتراپی مو خیلی سریع و با حدودا با فاصله دو سانتی متری انجام می شود.

تعداد تزریق مواد مزو بسته به هر بیمار و وضعیت پوست سر و مو متفاوت است. هر جلسه مزوتراپی مو  برای درمان ریزش مو جلو سر و یا قسمت هایی که ریزش مو اتفاق افتاده، نزدیک سی دقیقه طول می کشد و در هر جلسه ، 30 تا 40 واحد تزریق می شود.

تعداد جلسات این روش برای مو بسته به شرایط هر فرد متفاوت است اما نتایج این درمان معمولا پس از سه تا چهار جلسه قابل مشاهده است.

در مجموع می توان مزایای مزوتراپی مو را چنین بیان کرد:

  • ریزش مو تا حد زیادی کاهش می یابد
  • رشد مو فعال می شود
  • فعالیت غدد چربی کاهش می یابد
  • افزایش خون رسانی و اکسیژن رسانی به ریشه مو
  • شوره سر کاهش می یابد
  • حجم مو، نرمی، روشنی مو در حین شانه زدن و آراستن بهبود پیدا می کند
  • روشی امن می باشد
  • اثرات جانبی نظیر آلرژی ها و واکنش های دارویی را به حداقل می رساند
  • در این روش از بیهوشی استفاده نمی شود
  • به سرعت کف سر بهبود پیدا می کند
  • کاملا یا تا حدودی بدون درد است

بررسی مراقبت های بعد از مزوتراپی

برای کاهش عوارض ناشی از مزوتراپی مو بهتر است بعد از اتمام عمل، مراقبت‌های لازم را انجام دهید. از جمله این مراقبت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای کاهش تورم، درد و سوزش از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • حداقل ۴ ساعت بعد از درمان، سر خود را نشویید و دوش نگیرید.
  • برای رفع کبودی و بهبود عوارض از داروهای تجویزشده توسط پزشک استفاده کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی برای مو از مصرف داروهای ضدالتهابی مانند آسپرین یا ویتامین E خودداری کنید.
  • برای تسکین درد یا ناراحتی می‌توانید از مسکن‌های عمومی مانند استامینوفن استفاده کنید.
  • تا ۴۸ ساعت بعد از درمان از رفتن به وان‌های آب گرم، سونا، جکوزی و ماساژ بپرهیزید.
  • تا دو هفته بعد از مزوتراپی مو در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • تا دو روز بعد از درمان از انجام فعالیت‌ها و ورزش‌های سنگین که باعث تعریق می‌شوند، خودداری کنید.
  • روز اول مایعات و آب فراوان بنوشید.

مزوتراپی مو  در چند جلسه انجام می‌شود؟

تعداد جلسات مزوتراپی مو چقدر است ؟ احتمالاً برای به دست آوردن اثر مطلوب به چندین جلسه تزریق مزو سر نیاز خواهید داشت و به طور حدودی باید انتظار داشته باشید که بین 3 تا 15 بار برای این امر به پزشک مراجعه کنید. در ابتدا، هر 7 تا 10 روز یک بار کوکتل‌های مزو را تزریق خواهید کرد و اگر پوست شما شروع به بهبود و رشد مو کرد، فاصله بین جلسات در حدود دو هفته یک بار یا یک بار در ماه انجام تغییر می‌کند. این که دقیقا شما به چند جلسه مزوتراپی مو احتیاج دارید تا رشد موهایتان کاملا تحریک شود مشخص نیست. این تعداد به عوامل مختلفی همچون موارد زیر بستگی دارد:

  1. شدت ریزش موها
  2. علت ریزش مو
  3. سن افراد
  4. میزان پاسخ دهی بدن فرد به درمان

مزوتراپی مو برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

خام های باردار، بیماران قلبی، افرادی که مبتلا به سرطان های پیشرفته هستند، افراد دارای سوابق آلرژی شدید، افرادی که داروهای ضد انعقادی مصرف می کنند و افرادی که دیابت کنترل نشده دارند باید از انجام مزوتراپی مو برای ریزش موها پرهیز نمایند.

شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو سیزم  و مشورت با متخصصین مجرب این کلینیک پوست و مو از قیمت مزوتراپی مو مطلع شوید.

 

جهت رزرو وقت و دریافت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

021-22008517

09053621680