یک عقیده وجود دارد که می‌گوید: ” موهای شما مثل تاج روی سر شماست” یعنی به اندازه یک تاج در زیبایی و اعتماد به نفس افراد تاثیرگذار است. به همین دلیل انسان‌ها به موهای خود رسیدگی می‌کنند و آن را در مدل‌های مختلفی آرایش می‌کنند. متاسفانه برخی از افراد به دلایل مختلفی دچار ریزش مو می‌شوند. ممکن است شما نیز در حال حاضر ریزش بیش از حد طبیعی را تجربه می‌کنید پس اگر می‌خواهید موهایی را که از دست داده‌اید دوباره یه دست آورید، باید به موقع اقدام کنید.

چرا باید برای درمان ریزش مو هر چه سریعتر اقدام کنیم؟

بهترین زمان درمان ریزش مو زمانی است که متوجه ریزش آن شدید، هرچه مدت زمان بیشتری از آن بگذرد درمان آن به مراتب سخت‌تر خواهد شد. شما از شروع ریزش موها تا یکسال زمان دارید تا برای درمان آنها اقدام کنید چون در این زمان فولیکول های مو زنده هستن و امکان احیای مجدد وجود دارد . اما بعد از یک سال فولیکول ها رفته رفته متوقف میشوند و راه های درمان ریزش مو به مراتب سخت تر میشود و ممکن است تاثیر چشم گیری در روند رویش مجدد موهای شما ایجاد نشود .

باید بدانید که در درمان ریزش مو زمان مهم ترین فاکتور است. شما باید هرچه سریع تر اقدام به درمان کنید.

اگر زمان زیادی را از دست بدهید در انتها باید اقدام به کاشت مو بکنید.

 ریزش مو ها و اولین نکاتی که باید بدانید

درمان ریزش مو ها موضوعی هست که میخواهیم درمورد آن صحبت کنیم اما قبل از آن باید یک سری نکات رو بدانید. دانستن این نکات میتواند به شما کمک کند تا بدانید آیا  واقعا دچار ریزش مو هستین یا نه!

چه زمانی ریزش موها طبیعی است ؟

هر انسانی به طور طبیعی روی پوست سر خودش، 100 تا 150 هزار عدد مو دارد. نکته ای که وجود دارد این هست که همه ما در طول روز تعدادی از موهای سرمان رو از دست میدیم. ریزش 50 تا 100 عدد در طول روز طبیعی است چون موها هم مثل موجودات زنده طول عمر دارند. زمانی که عمرشون تموم شد میمیرند و از روی سر جدا میشنوند . البته این نکته رو هم فراموش نکنید که هرچه سن ما بالاتر میرود ، میزان ریزش هم بیشتر میشود و این کاملا طبیعی است.

 

دو تست ساده برای اطلاع از طبیعی بودن ریزش

اگر فکر میکنید ریزش موهاتون از حالت طبیعی خارج شده میتونید از دو تست ساده ای که در ادامه بهتون یاد میدم استفاده کنید تا از طبیعی بودن ریزش موهاتون مطمئن بشید..

تست کشیدن

برای انجام تست کشیدن ، شما باید طبق پیشنهاد دکتر «جیمز سی ماروتا» ، حدود ۶۰ تار از موهاتون رو توی دستتون بگیرید و کمی آنها رو بکشید. اگر بین ۵ تا ۸ تار در دست های شما جمع شد، ریزش آن طبیعی هست. اما اگر تعداد آنها بین ۱۵ تا ۲۰ تار بود، باید برای رفع ریزش آن ها به فکر بیوفتید.

تست شانه

تست دوم ، تست شانه هست. قبل از اینکه بخواهید به حمام بروید ، آن ها را از پشت قسمت بالای سرتون شانه کنید و به سمت جلو بیاورید. این کار را حدود یک دقیقه تکرار کنید. بهتر است برای این کار از یک پارچه رنگی ( مثلا سفید) استفاده کنید تا موهایی که روی این پارچه می ریزند راذ به راحتی ببینید. در حالت عادی باید حدود ۱۰ تار روی پارچه بینید . در صورت بیشتر بودن باید به فکر درمان این عارضه باشید.

عمده ترین دلایل آن چیست؟

ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از دلایلی که باعث ریزش مو می‌شوند به راحتی قابل درمان است اما برخی مواقع برای درمان ریزش مو باید به پزشک مراجعه کنید. عمده‌ترین دلایل ریزش مو را می‌توان به صورت زیر بیان کرد:

  • تغذیه نامناسب
  • سبک زندگی نادرست
  • استرس شدید یا مشکلات عصبی
  • تغییرات هورمونی
  • مشکلات پوستی مثل ابتلا به قارچ و …
  • ریزش به صورت ژنتیکی
  • ریزش بر اثر بیماری‌های مختلف
  • بارداری
  • کمبود آهن
  • مشکلات تیروئیدی

علائم ریزش مو

همه ما در طول شبانه روز ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهیم. با رشد تار موهای جدید بلافاصله جای خالی موهای ریخته شده پر می‌شود. اگر به هر دلیلی این تعادل بین ریزش و رشد از بین برود فرد عملا دچار ریزش مو شده است. خیلی اوقات این عارضه با سرعت کمی اتفاق می‌افتد و شما زمانی متوجه می‌شوید که موهای زیادی را از دست داده اید. باید بدانید که در درمان ریزش مو زمان مهم ترین فاکتور است.

 

از رایج ترین نشانه های ریزش مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جدا شدن راحت مو از سر
  • ریختن مو به مقدار زیاد در موقع استحمام
  • کنده شده تعداد زیادی مو به هنگام شانه زدن سر
  • ریختن تعداد زیادی از موهای سر روی بالشت بعد از خواب شبانه

انواع روش های درمان

استفاده کردن از دستگاه‌های مزوتراپی

یکی از روش‌های درمان ، که می‌تواند به عنوان مکمل در کنار بقیه روش‌ها استفاده شود، مزوتراپی می‌باشد. در این روش کوکتل‌های مخصوص مزوتراپی، پس از انجام عملیات نرم سازی ناحیه سر، به داخل لایه پوست تزریق می‌شوند و باعث تقویت فولیکول‌ها می‌شوند. کوکتل های مزوتراپی از عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، هورمون‌های لازم برای رشد آن ها  ساخته شده و می‌توانند به درمان این عارضه کمک بسیاری کنند.

درمان با داروهای موضعی

در بسیاری از مواقع تنها مصرف داروهای خوراکی نمی‌تواند به درمان این عارضه کمک کند. از این رو پزشک با تجویز داروهای موضعی به درمان این عارضه کمک بسیاری می‌کند. یکی از مهم‌ترین داروهای موضعی که برای درمان آن استفاده می‌شود ماینوکسیدیل است. استفاده از ماینوکسیدیل در کنار داروهای خوراکی علاوه بر تقویت مو ، می‌تواند از ریزش آن جلوگیری کند.

میکرونیدلینگ

یکی از روش‌هایی که به درمان ریزش مو سکه‌ای کمک بسیاری می‌کند، میکرونیدلینگ است. در این روش پزشک با استفاده از یک دستگاه خراش‌ها و زخم‌های کوچکی روی پوست سر ایجاد می‌کند. همین خراش‌ها منجر به تحریک کلاژن سطح پوست شده و در نهایت باعث رویش مجدد می‌شود.
ایجاد زخم روی پوست صورت علاوه بر اینکه به بازسازی فولیکول‌ها کمک بسیاری می‌کند، می‌تواند منجر به ضخیم شدن موهای سر شود.

کلام آخر

ریزش مو عارضه‌ای نیست که به راحتی با خود درمانی بتوانید جلوی آن را بگیرید. برای درمان آن بهتر است از پزشک متخصص مشورت بگیرید و از داروهای موضعی و خوراکی استفاده کنید. بهترین زمان درمان این عارضه هم زمانی است که متوجه ریزش موی خود شدید، هرچه مدت زمان بیشتری از آن بگذرد درمان آن به مراتب سخت‌تر خواهد شد.

برای رزرو وقت و دریافت مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-22008517

09053621680